9.25.2011

Kolik

Røskva havde kolik til hun blev 2½ måned. Det var bestemt ikke den værste omgang jeg har hørt om, men det var heller ikke nemt. Hun græd timevis hver nat, ville ikke sove og var bare ked af det og trist. Jeg sov ikke rigtigt i den periode, måske omkring 4-5 timer i døgnet, og var fuldstændig udmattet. Men nu kan jeg ikke længere huske det. Jeg kan ikke rigtigt huske, hvordan det var at falde udmattet om i sengen kl. 8 om morgenen efter en nat, hvor jeg havde vandret op og ned ad stuegulvet for at holde hende lidt i ro. Altså, jeg ved det skete, men jeg kan ikke rigtigt huske det. Ligesom kvalmen i starten af graviditeten, eller at jeg ikke kunne gå, eller nogle af de tusind andre problemer jeg havde, eller fødselssmerterne. Det er væk. Jeg er sikker på det er en biologisk reaktion for at sikre artens overlevelse, og det er jo ganske fantastisk at vi kan fuldstændig bilde os selv ind at det ikke var så slemt.

Ingen kommentarer: